Uns 1.500 alumnes han participat, aquest curs, al programa ‘Aquí STEAM UPC’

Nens i nenes de l'Escola Mestre Morera, un dels centres participants en el programa
Descarregar

Nens i nenes de l'Escola Mestre Morera de Barcelona, un dels centres participants en el programa

Nens i nenes de l'Escola Ull del Vent, de La Bisbal del Penedès

Nens i nenes de l'Escola Ull del Vent, de La Bisbal del Penedès

Fotografia de família de les escoles participants en l'edició 2023 del programa 'Aquí STEAM UPC', amb el rector Daniel Crespo, la vicerectora Fatiha Nejjari i la presidenta del Consell Social, Montserrat Guàrdia.
Descarregar

Uns 1.500 alumnes de primària i secundària de 21 escoles i instituts de Catalunya han participat, aquest curs, en la cinquantena d’activitats organitzades pel programa ’Aquí STEAM UPC’. Aquests centres educatius han rebut, el 27 de juny, el segell ‘Escoles Aquí STEAM UPC’, en la seva quarta edició.

27/06/2023

La Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC) ha lliurat, el 27 de juny, el segell distintiu 'Escoles Aquí STEAM UPC' als 21 centres educatius catalans que han pres part, aquest curs, del programa 'Aquí STEAM UPC', en reconeixement al compromís en la igualtat de gènere i al foment de les vocacions científiques i tecnològiques entre les noies, a les seves aules. Aquesta quarta edició del programa s’ha tancat amb una participació de 1.469 alumnes de nou escoles de primària, d’11 instituts públics i d’un institut-escola de vuit localitats catalanes: Barcelona, Cubelles, La Bisbal del Penedès, Manresa, Santa Coloma de Cervelló, Sant Cugat del Vallès, Sant Pere de Ribes i Puig-reig.

En concret, 483 alumnes de primària i 986 de secundària han participat en les 48 activitats programades, que han inclòs xerrades, conferències divulgatives i tallers pràctics, i s’han dut a terme en col·laboració amb 21 investigadores de la UPC, que han fet visibles referents femenins en els àmbits STEAM a les aules.

La iniciativa 'Aquí STEAM UPC' té com a objectiu atreure talent femení als estudis de tecnologia, ciència i enginyeria, i s’adreça a noies d’entre 9 i 14 anys. Orientat a corregir els estereotips socials i reorientar rols de gènere establerts, per tal de visibilitzar nous referents femenins, el programa compta amb el suport de la Secretaria de Polítiques Digitals de la Generalitat de Catalunya i la col·laboració del Consorci d’Educació de Barcelona.

L’acte de cloenda del programa s’ha dut a terme el dimarts 27 de juny, a la Sala de Juntes de la UPC, i ha comptat amb el rector de la UPC, Daniel Crespo, el qual ha afirmat que en els darrers cinc anys el percentatge de noies que trien estudiar un grau a la Universitat s’ha incrementat i ha arribat fins al 28,6%. També hi ha intervingut la vicerectora de Docència i Estudiantat de la Universitat, Fatiha Nejjari, i la presidenta del Consell Social, Montserrat Guàrdia.

El programa ‘Aquí STEAM UPC', en el qual hi han participat fins ara 63 centres de tota Catalunya i més de 5.500 nois i noies, se suma a un seguit d’accions que promou la UPC en el marc del Pla de promoció dels estudis i el IV Pla d'Igualtat de Gènere.