Noelia Olmedo Torre, nova directora del Departament d'Enginyeria Gràfica i de Disseny

Noelia Olmedo, durant l'acte de presa de possessió, amb el rector Daniel Crespo, la secretària general de la UPC, Ana B. Cortinas (a la dreta de la imatge) i el director sortint, José Luís Lapaz (a l'esquerra)
Descarregar

La professora Noelia Olmedo Torre ha pres possessió, el 24 de febrer, del càrrec de directora del Departament d'Enginyeria Gràfica i de Disseny de la UPC. Pren així el relleu al professor José Luis Lapaz Castillo, al capdavant del Departament des del 2011.

01/03/2022

Enginyera de telecomunicació per la Universidad Nacional de Córdoba (Argentina) i doctora en Enginyeria Multimèdia per la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC), Noelia Olmedo Torre completa el seu currículum amb dos postgraus: en Sistemes Interactius Multimèdia i en Ensenyament Universitari en Ciències, Tecnologia, Enginyeria i Matemàtiques.

Professora agregada de la UPC, des del 1999 forma part del Departament d'Enginyeria Gràfica i de Disseny (DEGD), departament que ara dirigirà, i imparteix docència a l'Escola d'Enginyeria de Barcelona Est (EEBE) en assignatures relacionades amb els projectes d'enginyeria, l'enginyeria gràfica i l'ús d'eines de modelatge de sòlids. També ha estat professora de l’Escola Universitària d’Enginyeria Tècnica Industrial de Barcelona (EUETIB, ara EEBE) i a l’Escola Superior d’Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT).

Cap de secció del departament a l’EEBE, del 2017 al 2019 va ser secretària acadèmica de l'Institut de Ciències de l'Educació (ICE), secretària del Departament d'Enginyeria Gràfica i de Disseny, així com membre del Claustre Universitari i del Consell de Govern, formant part de les comissions de Personal i Acció Social i d’Economia i Infraestructures.

Des del 2017 és coordinadora del grup de recerca Barcelona Science and Engineering Education (BCN-SEER) i, des del 2018, secretària del comitè d’empresa del PDI Laboral.

La seva activitat de recerca s'emmarca en l'educació a l'enginyeria, específicament a les àrees de formació i innovació docent, implantació de competències transversals en graus i màsters d'enginyeria, eines d'avaluació, promoció de noves metodologies docents i aprenentatge actiu.

El 2021 va obtenir, a títol col·lectiu, la menció M. Encarna Sanahuja YII pel projecte ‘Disseny, elaboració i disseminació de recursos per a la introducció de la perspectiva de gènere a la docència a l'àmbit STEM’ i el premi UPC al Compromís Social 2021, atorgat pel Consell Social de la UPC, en l'àmbit de la igualtat de gènere.