Montserrat Pérez Moya, nova directora del Departament d’Enginyeria Química

La professora Montserrat Pérez
Descarregar

La professora Montserrat Pérez Moya

El rector Daniel Crespo i la professora Montserrat Pérez, en l'acte de presa de possessió
Descarregar

La professora Montserrat Pérez Moya ha pres possessió, el 12 de juliol, com a directora del Departament d’Enginyeria Química. Pren el relleu a Jordi Puiggalí Bellalta, en el càrrec des del setembre del 2018.

18/07/2024

Montserrat Pérez Moya és professora agregada del Departament d'Enginyeria Química de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), de la qual és professora des de l'any 2000. Imparteix docència de grau a l’Escola d'Enginyeria de Barcelona Est (EEBE), i al màster universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes, a la Facultat d'Informàtica de Barcelona (FIB).

Va obtenir el títol d'enginyera industrial, especialitat Paperera i Gràfica, l'any 1996 per la UPC, i el doctorat dins el programa de doctorat d’Enginyeria de Processos Químics l'any 2001, també per la UPC, amb una tesi sobre la degradació de compostos orgànics en aigües residuals industrials distingida amb el premi extraordinari de doctorat.

Va ser subdirectora de Promoció i Qualitat de l'Escola Universitària d'Enginyeria Tècnica Industrial de Barcelona (EUETIB) el 2008, integrada actualment a l’EEBE. Des del 2011, forma part de l’equip directiu del departament d’Enginyeria Química de la UPC, inicialment com a sotsdirectora, i des del 2018 com a secretària acadèmica.

En el vessant de la recerca, és investigadora i coordinadora científica del grup ENCORE (Energy, Catalysis, Process and Reaction Engineering). Els seus interessos de recerca se centren en els processos d'oxidació avançada, principalment aplicats a la reducció de la contaminació d'aigües residuals d'indústries altament contaminants i de compostos recalcitrants. També es dedica a la revalorització de micronutrients, metalls, etc., procedents d'aigües residuals industrials, agrícoles o urbanes per millorar el comportament circular dels processos.

En aquests camps, col·labora amb diversos grups de recerca nacionals i internacionals reconeguts. Ha estat involucrada en més de 15 projectes competitius de recerca i també ha participat en projectes de transferència tecnològica amb institucions privades. Com a resultat de la seva recerca, ha publicat més de 51 articles en revistes de gran impacte, amb més de 2300 citacions (ISI Web of Knowledge) i un índex-h de 21. Ha co-dirigit cinc tesis doctorals i més de 40 treballs de màster i projectes finals de carrera. Ha presentat més de 70 comunicacions en congressos internacionals, algunes com a conferenciant convidada.

A més d'impartir docència, des de l'any 2000 ha desenvolupat diversos projectes educatius innovadors. En reconeixement de la seva trajectòria, va ser guardonada amb la Distinció Vicens Vives per la innovació en l'educació, així com el 10è Premi a la Qualitat en la Docència Universitària del Consell Social de la UPC com a coautora del projecte PEEEQ - Planificació estratègica de les assignatures d’Experimentació en Enginyeria Química de l’EUETIB.

L'acte de presa de possessió, que ha tingut lloc el 12 de juliol al Campus Diagonal-Besòs, ha comptat amb la participació del rector Daniel Crespo, la secretària general de la UPC, Ana Belén Cortinas, i el professor Jordi Puiggalí Bellalta, al capdavant del Departament des del 2018.