Luis Javier de la Cruz Llopis, director del Departament d’Enginyeria Telemàtica

Descarregar

Presa de possessió de Luis de la Cruz com a director del Departament d’Enginyeria Telemàtica l'11 de desembre.

Luis de la Cruz, director del Departament d’Enginyeria Telemàtica

El professor Luis Javier de la Cruz està al capdavant, des de l’11 de desembre, del Departament d’Enginyeria Telemàtica, després d’haver estat elegit en el càrrec de director. Pren el relleu a la professora Cristina Cervelló.

16/12/2020

L’11 de desembre ha tingut lloc la presa de possessió de l’investigador i professor Luis Javier de la Cruz Llopis com a director del Departament d’Enginyeria Telemàtica. Agafa el relleu en el càrrec a Cristina Cervelló, directora de la unitat durant els darrers vuit anys.

Doctor enginyer de Telecomunicación per la UPC (1999) i enginyer de Telecomunicació per la mateixa universitat (1994), Luis Javier de la Cruz és professor titular d’universitat.

Imparteix docència a l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria de Telecomunicació de Barcelona (ETSETB), així com a l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Industrial de Barcelona (ETSEIB). Actualment, és coordinador de l’especialitat de ‘Vehicle connectat i conducció assistida’ del màster universitari en Enginyeria d’Automoció, impartit conjuntament per les dues escoles.

Anteriorment ha estat, durant set anys, coordinador de la menció en Sistemes Telemàtics (anomenada aleshores en Enginyeria Telemàtica) de l’ETSETB.

Com a investigador centra la seva recerca en el camp de les xarxes de comunicacions, principalment en aquells aspectes relacionats amb la millora de les prestacions de les xarxes sense fil i de la seguretat de les comunicacions, així com amb el desenvolupament de serveis intel·ligents al voltant de la Internet de les coses (IoT, per Internet of Things). Una recerca que ha desenvolupat des de diversos grups de recerca, primer en l’anterior Departament de Matemàtica Aplicada i Telemàtica i, des de la seva creació, l’any 2000, al Departament d’Enginyeria Telemàtica.

Actualment és investigador del grup de recerca Smart Services for Information Systems and Communication Networks (SISCOM), especialitzat en serveis intel·ligents per a sistemes d’informació i xarxes de comunicació. En aquesta àrea ha participat en nombrosos projectes de recerca, finançats tant per les administracions públiques com mitjançant convenis amb empreses privades. Els resultats de la seva recerca s’han publicat en nombroses revistes de referència i en conferències de prestigi i han donat lloc a patents a escala internacional.

Col·labora amb altres laboratoris de recerca estrangers, participa en comitès científics diversos i ha organitzat congressos internacionals en el camp de l’Enginyeria de Telecomunicació.

També és avaluador d’articles de recerca a revistes internacionals de prestigi i col·labora en diverses agències d’acreditació de personal i d’avaluació de projectes científics i tècnics.

Anteriorment, ha dissenyat i organitzat cursos diversos de formació i d’actualització de coneixements per al personal d’organitzacions privades en l’àrea de l’Enginyeria Telemàtica.