Julián Galindo, director del Departament d'Urbanisme i Ordenació del Territori

Descarregar

Julián Galindo, a l'esquerra, dona la mà al rector Francesc Torres, durant l'acte de presa de possessió

El professor Julián Galindo ha pres possessió, el dia 6 de març, del càrrec de director del Departament d'Urbanisme i Ordenació del Territori, en relleu d’Estanislau Roca, actualment vicerector d'Infraestructures i Arquitectura de la UPC.

03/04/2018

Doctor arquitecte per la UPC (premi extraordinari de doctorat), Julián Galindo és professor titular d'universitat de l'Escola Tècnica Superior d'Arquitectura de Barcelona (ETSAB). Vinculat al Departament d'Urbanisme i Ordenació del Territori, Julián Galindo pren el relleu a Estanislau Roca, al capdavant d'aquesta unitat des del febrer de 2015 i fins al dia 8 de gener, quan va ser nomenat vicerector d’Infraestructures i Arquitectura de la Universitat.

Com a docent, Julián Galindo ha estat professor del màster Projectar el territori a la UPC School axí com de diversos cursos i workshops internacionals.

Com a investigador, el seu àmbit de recerca és la projecció urbanística, tasca que desenvolupa a l’ETSAB i a través del Grup de Recerca d’Urbanisme. Les seves àrees d’expertesa abasten fenòmens que van des de les centralitats metropolitanes i urbanes fins a als allotjaments urbans (les denominades ‘urban rooms’), passant per l’ús i el disseny de l’espai públic.

Fora de la UPC, va coordinar, amb el Museu Històric d’Amsterdam l'exposició ‘La construcció de la ciutat oberta. Amsterdam 1934-1995’, que es va presentar a diverses universitats espanyoles, i va ser convidat per les universitats de Palerm i Venècia als seminaris que van acompanyar l'exposició a Itàlia. Els seus treballs i articles han estat reconeguts en publicacions, revistes de referència i conferències.

Ha estat distingit, entre d'altres guardons, amb el premi Ciutat, Urbanisme i Eco (elaborat conjuntament amb els arquitectes Felix Arranz i Patxi Mangado). És guanyador del primer premi del concurs d’Ordenació del Port de la Creu; del Pla especial del Centre Històric de Tacoronte (tots dos a Tenerife, el 2004) i del concurs Port Segle XXI (Mallorca, 1999). També ha rebut dues mencions consecutives dels premis FAD com a finalista (Barcelona, 1996 i 1995).