José Luis Lapaz pren possessió de nou com a director del Departament d’Expressió Gràfica a l’Enginyeria

Descarregar

José Luis Lapaz signant, amb el rector Francesc Torres a la dreta

Descarregar

José Luis Lapaz, director del Departament d’Expressió Gràfica a l’Enginyeria

José Luis Lapaz ha estat elegit novament director del Departament d’Expressió Gràfica a l’Enginyeria i ha pres possessió del càrrec el 8 de febrer, a l’Escola Superior d’Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT), amb la presència del rector de la UPC, Francesc Torres.

12/02/2018

José Luis Lapaz, enginyer tècnic elèctric, enginyer en Organització Industrial i doctor en Enginyeria Multimèdia per la UPC, estarà durant quatre anys més al capdavant del Departament d’Enginyeria Gràfica i de Disseny de la UPC, unitat que dirigeix des de l’any 2011. Anteriorment a la direcció del Departament, havia exercit càrrecs de responsabilitat en la secció departamental d'aquesta unitat al Campus de Terrassa i havia estat coordinador del sistema de qualitat de l’anterior Escola d’Enginyeria de Terrassa, integrada actualment a l’ESEIAAT. Lapaz va iniciar la trajectòria professional a ABB Industria i ABB Automation Products, i va desenvolupar diversos projectes vinculats a l’àmbit industrial.

Com a docent a la UPC, José Luis Lapaz és professor del grau en Enginyeria de Disseny Industrial i Desenvolupament del Producte a l’ESEIAAT, del qual haviat estat coordinador, i a l’Escola Tècnica Superior d'Arquitectura de Barcelona (ETSAB) és docent del màster universitari en Estudis Avançats en Disseny-Barcelona (MBDesign), que s’imparteix a diversos centres docents de la UPC i la Universitat de Barcelona (UB). També ha estat docent al Centre de la Imatge i Tecnologia Multimèdia (CITM).

Durant aquesta trajectòria, Lapaz ha estat l’impulsor, des del Campus de Terrassa, del Concurs IKEA-UPC Design, així com del programa Creative Lab, guardonat l’any 2015 amb el premi a la millor iniciativa docent, atorgat pel diari El Economista i l’entitat financera "la Caixa". Actualment, organitza el programa de doctorat en Enginyeria de Projectes i Sistemes.

Pel que fa a la recerca, la seva activitat se centra en la innovació i la gestió de la qualitat en la formació superior i en la metodologia del disseny, tasca que desenvolupa a través del grup de recerca en Innovació en Sistemes per al Disseny i la Formació a l’Enginyeria (INSIDE). També forma part del grup de recerca GRESIM, dedicat als sistemes mecatrònics.

El Departament d’Expressió Gràfica a l’Enginyeria integra, des del desembre del 2016, l’àmbit de l’enginyeria paperera que formava part del Departament d’Enginyeria Tèxtil i Paperera, dissolt el mateix desembre en el marc de reestructuració interdepartamental impulsada pel Consell de Govern de la UPC a finals del 2014, amb el suport del Claustre Universitari. Un nou àmbit que se suma a la resta d’àrees del departament: l’enginyeria multimèdia; l’aplicació de les tecnologies de la informació i la comunicació; la creació d’espais a mitjançant xarxes telemàtiques, la formació a distància; la gestió del coneixement i la producció de continguts multimèdia. Com a departament multidisciplinari, també programa i realitza aplicacions de component Gràfica en pràcticament qualsevol de les branques industrials.