Jordi J. Mallorquí pren possessió del càrrec de director del Departament de Teoria del Senyal i Comunicacions

Descarregar

Jordi J. Mallorquí, durant el nomenament, amb el rector Francesc Torres (a la dreta)

Descarregar

Retrat de Jordi J. Mallorquí al seu despatx

El professor i investigador Jordi J. Mallorquí ha pres possessió, el 24 de gener, del càrrec de director del Departament de Teoria del Senyal i Comunicacions de la UPC. Mallorquí n'havia assumit les funcions després que Francesc Torres, al capdavant d'aquesta unitat des de l'any 2013, presentés la seva candidatura com a rector de la Universitat en les eleccions del 15 de novembre passat.

24/01/2018

Enginyer de Telecomunicació i doctor en Enginyeria de Telecomunicació per la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), Jordi J. Mallorquí Franquet imparteix docència a l’Escola Tècnica Superior d'Enginyeria de Telecomunicació de Barcelona (ETSETB). Ha estat director acadèmic de l’Erasmus Mundus Master in Research on Information and Communication Technologies (MERIT) entre els anys 2007 i 2010, i cap d’estudis del Departament de Teoria del Senyal i Comunicacions, del qual ara assumeix la direcció. L’any 2003 va rebre el Premi Nacional de Telecomunicacions, atorgat per la Generalitat de Catalunya, com a membre del grup d'Enginyeria Electromagnètica i Fotònica del mateix Departament.

Mallorquí és investigador del grup de Teledetecció, Antenes, Microones i Superconductivitat (CommSensLab), que ha rebut aquest any la distinció María de Maeztu. La seva àrea d'expertesa és la teledetecció amb radars d'apertura sintètica (SAR): el desenvolupament de sensors, el processament de les dades i les seves aplicacions. Una de les principals aplicacions és la monitorització de fenòmens de deformació del terreny utilitzant radars embarcats en satèl·lits, avions, petites plataformes UAV (Unmanned aerial vehicle, vechiles aeris no tripulats), plataformes terrestres.