Jordi Boronat continua al capdavant del Departament de Física

El professor Jordi Boronat amb el rector Daniel Crespo, el dia de la presa de possessió
Descarregar

El professor i investigador Jordi Boronat ha pres possessió, el 28 de juliol, com a director del Departament de Física de la UPC, càrrec que exerceix des del juliol de 2019.

06/09/2023

Jordi Boronat Medico ha iniciat el segon mandat al capdavant del Departament de Física de la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC) després d'haver estat reelegit en el càrrec. L’acte de presa de possessió ha tingut lloc el 28 de juliol, al Campus Diagonal Nord de la UPC.

Doctor en Física per la Universitat de Barcelona (1991), Jordi Boronat és catedràtic d’universitat i imparteix docència a la Facultat d’Informàtica de Barcelona (FIB) i a l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria de Telecomunicació de Barcelona (ETSETB). Ha estat membre de la Comissió de Selecció i Avaluació del Personal Docent i Investigador (CSAPDIU) durant el període 2013-2018 i, actualment, del Consell de Govern de la UPC. Boronat també ha estat cap de la secció del Departament de Física a la FIB i coordinador del programa de doctorat en Física Computacional i Aplicada i del master's degree in Engineering Physics.

La seva recerca se centra en l’estudi de sistemes quàntics de molts cossos mitjançant eines de simulació numèrica, conegudes genèricament amb el nom de Monte Carlo quàntic. Boronat coordina el Barcelona Quantum Monte Carlo group dins del grup de recerca Condensed, Complex and Quantum Matter Group (SIMCON) de la UPC. Autor de 220 publicacions científiques i 13 tesis doctorals dirigides o codirigides, és fellow de l’American Physical Society des de 2014 i va rebre el premi més important en el seu camp de recerca, l’Eugene Feenberg Award Medal el 2017.

Boronat també és editor associat de la revista New Journal of Physics i membre de l’International Conference Series on Recent Progress in Many-Body Theories (RPMBT).