L'investigador Joan Aranda, nou director del Departament d’Enginyeria de Sistemes, Automàtica i Informàtica Industrial
Descarregar

Joan Aranda amb el rector Daniel Crespo, el dia de la presa de possessió del càrrec
Descarregar

El professor i investigador Joan Aranda López ha estat escollit director del Departament d’Enginyeria de Sistemes, Automàtica i Informàtica Industrial (ESAII) de la UPC. Pren el relleu a Vicenç Puig, al capdavant de la unitat departamental des de l'octubre de 2015.

06/09/2023

Professor titular de la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC) en l’àmbit de la robòtica, Joan Aranda ha pres possessió del càrrec de director del Departament d’Enginyeria de Sistemes, Automàtica i Informàtica Industrial (ESAII) el 28 de juliol, en un acte que ha tingut lloc a la Sala de Juntes del Rectorat.

Llicenciat en Informàtica a la Facultat d’Informàtica de Barcelona (FIB) de la UPC (1989), va cursar el doctorat en Automàtica, Robòtica i Visió per Computador, títol que obté el 1997. Actualment, imparteix docència a la FIB i a l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Industrial de Barcelona (ETSEIB). Des de l’any 2015 ha ocupat el càrrec de sotsdirector docent del Departament que ara dirigirà.

La seva recerca se centra en l’àmbit de la robòtica, inicialment en la percepció visual 3D, el control de robots adaptatiu i la interacció humà-robot, i actualment en aplicacions mèdiques i de serveis. És membre del Grup de recerca en Robòtica Intel·ligent i Sistemes (GRINS) i del Centre de Recerca en Enginyeria Biomèdica (CREB). És autor de més de cent publicacions en aquestes àrees i ha dirigit quatre tesis doctorals.

Ha participat en diversos projectes de recerca i transferència de tecnologia tant nacionals i europeus, i ha liderat el projecte de recerca ‘InHANDS: Robòtica interactiva per a l’assistència humana en entorns domèstics’. També ja estat involucrat en diversos comitès de programa i organització de conferències nacionals i internacionals, com ara la 15th International Conference on Pattern Recognition (ICPR), el 2000; el IEEE International Conference on Robotics and Automation (ICRA), el 2005 i el IEEE World Congress on Computational Intelligence (WCCI), el 2010.