Beatriz Otero, directora del Departament d’Arquitectura de Computadors

Descarregar

Beatriz Otero, a l'esquerra, donant la mà al rector, Francesc Torres, durant l'acte de presa de possessió

La professora Beatriz Otero ha pres possessió, l’1 de febrer, del càrrec de directora del Departament d’Arquitectura de Computadors de la UPC. Otero n'havia assumit les funcions després que Agustín Fernández, al capdavant d'aquesta unitat des del juny de 2011, fos nomenat vicerector de Transformació Digital de la UPC. Otero, la primera dona en 18 anys que és nomenada directora d’aquesta unitat, pren ara definitivament el relleu després de resultar elegida el 18 de gene passat.

05/02/2018

Doctora en Arquitectura de Computadors per la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) i en Ciències de la Computació per la Universitat Central de Veneçuela, Beatriz Otero imparteix docència a l’Escola Tècnica Superior d'Enginyeria de Telecomunicació de Barcelona (ETSETB)  i a la Facultat d’Informàtica de Barcelona (FIB).

Des del setembre del 2015 fins al novembre del 2017 ha estat sotsdirectora de coordinació docent al Departament d’Arquitectura de Computadors. Durant els darrers tres anys també ha estat membre del Claustre Universitari de la UPC.

Otero és investigadora del grup Virtualization and Operating Systems Research Group (VIRTUOS) després d'una llarga col·laboració amb el.grup de Computació d'Altes Prestacions (CAP). Les seves àrees d'expertesa són l’anàlisi de rendiment , l’optimització d'aplicacions científiques en arquitectures multi-core i many-core a més de la virtualització de programari i de tecnologies de sistemes operatius.

Més informació: