Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech

Escola Tècnica Superior d'Enginyeria de Camins, Canals i Ports de Barcelona (ETSECCPB)

L'Erasmus Mundus master's degree in Risk Assessment and Management of Civil Infrastructures (NORISK) (màster universitari Erasmus Mundus en Avaluació de Riscos i Gestió d'Infraestructures Civils) proporciona coneixements i habilitats avançats per desenvolupar una carrera professional en l’àmbit de l'avaluació, la gestió, l’anàlisi de fiabilitat i riscos, el seguiment, la digitalització i la intervenció en infraestructures civils, sobretot les que serveixen de base per a activitats humanes o bé es consideren crítiques, com les que tenen relació amb l’energia, el transport, les comunicacions, l’aigua, la salut, la defensa i la seguretat nacional, la banca i el sector financer, entre d'altres. De fet, l'avaluació de riscos en combinació amb conceptes com la fiabilitat, la robustesa, la resiliència i la sostenibilitat és clau per a una gestió optimitzada dels actius, i és transversal a totes aquestes infraestructures i sectors.

El màster NORISK aprofitarà els denominadors comuns que hi ha en tots aquests sectors i orientarà l'avaluació de riscos cap a una gestió millor. Per fer-ho, aquest programa aborda les àrees següents, que són clau en la gestió de les infraestructures civils i que no es tracten de manera oportuna als plans d'estudis generals dels graus i màsters tradicionals:
  • Avaluació i gestió de riscos.
  • Fiabilitat i resiliència.
  • Eines de gestió i presa de decisions.
  • Seguiment i digitalització.
  • Avaluació i intervenció.
El consorci està format per quatre institucions d'educació superior amb una experiència educativa destacada en compòsits: Universidade do Minho, Università di Padova, La Rochelle Université i Universitat Politècnica de Catalunya.
Durada i inici
1 curs acadèmic, 60 crèdits ECTS
Horaris i modalitat
Idiomes
Anglès

Informació sobre l'ús de llengües a l'aula i els drets lingüístics de l'estudiantat.

Requisits generals
Requisits acadèmics d’accés a un màster
Preinscripció
Aquest màster interuniversitari no està coordinat per la UPC. Cal fer la preinscripció a la universitat coordinadora següent:
Universidade do Minho (Portugal)

Versió per imprimir

Inicia la preinscripció