Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech

Master's degree in Applied Telecommunications and Engineering Management (MASTEAM)

Escola d'Enginyeria de Telecomunicació i Aeroespacial de Castelldefels (EETAC)

El master's degree in Applied Telecommunications and Engineering Management (MASTEAM) (web del màster) (màster universitari en Aplicacions i Gestió de l'Enginyeria de Telecomunicació) és un màster amb doble orientació, professional i de recerca, que forma enginyers experts en els àmbits capdavanters de les tecnologies de la informació i les comunicacions (TIC), un dels sectors amb més demanda de professionals. Els continguts, amb un alt grau d'optativitat, inclouen ciutats intel·ligents (smart cities), Internet de les coses, comunicacions mòbils de 5a generació (5G), xarxes de sensors, comunicacions òptiques al núvol (cloud), tractament de dades massives (big data) i processament de senyal, xarxes i ràdio definides per software (SDN i SDR), objectes intel·ligents (smart objects), seguretat de xarxa, models de negoci i gestió d'empreses del sector TIC. El màster disposa d’acords de mobilitat amb diverses universitats europees així com convenis amb empreses del sector de les telecomunicacions.

Els titulats que han fet un grau oficial (240 ECTS) i aquest màster poden sol·licitar l’admissió a un programa de doctorat en enginyeria de telecomunicació o en altres camps relacionats amb les TIC.
Durada i inici
Un curs acadèmic, 60 crèdits ECTS. Inici: setembre i febrer
Horaris i modalitat
Matí i tarda. A la tardor s'ofereix el primer semestre en horari de tarda i el segon de matí, a la primavera s'ofereix el primer semestre en horari de matí i el segon de tarda. Presencial
Preus i beques
Preu aproximat del màster sense altres despeses addicionals (no inclou taxes acadèmiques de caràcter no docent ni expedició del títol):
1.660 € (6.331 € per a no residents a la UE).
Més informació sobre preus i pagament de la matrícula
Més informació de beques i ajuts
Idiomes
Anglès

Informació sobre l'ús de llengües a l'aula i els drets lingüístics de l'estudiantat.

Lloc d'impartició
Escola d'Enginyeria de Telecomunicació i Aeroespacial de Castelldefels (EETAC)
Títol oficial
Inscrit en el registre del Ministeri d'Educació, Cultura i Esport
Requisits generals
Requisits acadèmics d’accés a un màster
Requisits específics
  • Títol oficial de grau o enginyeria tècnica en l’àmbit de l’enginyeria de telecomunicació o TIC, amb especialització en Sistemes de Telecomunicacions, Telemàtica (Xarxes de Computadors), Sistemes Electrònics, Sistemes Audiovisuals o Ciència i Tecnologia de Telecomunicació, o un títol oficial de màster en l’àmbit de l’enginyeria de telecomunicació o TIC. Les titulacions esmentades han d'haver estat obtingudes en una institució educativa d'un país pertanyent a l'espai europeu d'educació superior (EEES).
  • Amb treballs complementaris, es poden acceptar altres títols d'enginyeria de l'EEES o títols d'enginyeria de telecomunicació o TIC de fora de l'EEES. Una comissió de verificació revisarà aquestes sol·licituds i podrà proposar treballs complementaris.
  • Requisits d'idioma: certificat de llengua anglesa de nivell B2 o superior.
Criteris d'admissió
Totes les sol·licituds seran avaluades d'acord amb els criteris següents:
  • Adequació de les titulacions i estudis al contingut del màster.
  • Expedient acadèmic.
  • Currículum.
  • Carta de motivació i dues cartes de recomanació.

Requisits d'idioma:
El nivell B2 d'anglès del Marc europeu comú de referència per a les llengües es pot acreditar mitjançant un dels punts següents:

• Tenir l'anglès com a llengua materna.
  • Haver estudiat en un país de parla anglesa (mínim 1 quadrimestre).
  • Haver estudiat en un programa acadèmic universitari impartit en anglès (mínim 1 quadrimestre).
  • Haver obtingut un grau europeu d'educació superior que inclogui la competència de nivell B2 d'anglès.
  • Certificat d'anglès:

- Cambridge: FCE.
             - TOEFL: PBT: >= 567 CBT: >= 227; IBT: >= 87.
             - IELTS: 5,5.
            - TOEIC: 750.
            - Escola Oficial d'Idiomes: certificat de nivell avançat (nivell 5).

Un coneixement modest de català i espanyol pot ser útil per a la vida diària.

Més informació sobre els Serveis i recursos lingüístics de la UPC.

Places
25 setembre i 10 febrer
Preinscripció
Període de preinscripció obert.
Termini previst: fins al 01/07/2024.
Com es formalitza la preinscripció?
Admissió i matrícula
Com es formalitza la matrícula?
Legalització de documents
Els documents expedits per estats no membres de la Unió Europea ni signataris de l’Acord sobre l’espai econòmic europeu han d'estar legalitzats per via diplomàtica o amb la postil·la corresponent.
Mobilitat: El MASTEAM té acords Erasmus amb més de 30 universitats europees, i algunes de fora d'Europa, que permeten als estudiants passar un o dos semestres a l'estranger fent la tesi de màster (i, de vegades també cursos opcionals). En aquest cas, els estudiants només obtenen el títol MASTEAM, amb la menció de la mobilitat.Acords amb altres universitats internacionals
  • Master's degree in Applied Telecommunication Engineering and Management + Master of Science in Technology (Aalto University School of Electrical Engineering, Finlàndia)
  • Master's degree in Applied Telecommunication Engineering and Management`+ Master’s degree in Telecommunications Engineering (MSTE) (Università degli Studi dell'Aquila, L'Aquila, Itàlia)

Consulta els indicadors de qualitat de la titulació al portal d'Estudis Universitaris de Catalunya de l'Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya. Podràs conèixer, entre d’altres, els resultats de l’avaluació dels estudis, el grau de satisfacció de l'estudiantat, o les dades d’inserció laboral dels titulats i titulades.

Versió per imprimir

Inicia la preinscripció